Recenzie pentru Don’t Look Up – Parere Film

0

Este nevoie de un anumit tip de atingere, de o strălucire populistă, pentru a ști că “Milk was a bad choice” ar putea ajuta la lansarea unui imperiu al comediei. Adam McKay a avut acest lucru atunci când a răscolit printre numeroasele replici improvizate din “Anchorman” și a co-creat ceea ce va fi probabil cunoscut ca ultima mișcare a comediei americane de succes.

Și a continuat această notă cu triumful nemărginit “The Big Short”, aventurându-se să educe spectatorii de cinema cu privire la criza imobiliară folosind vedete de cinema și monologuri furibunde. Dar McKay este puternic contrazis de amploarea mai mare a filmului “Don’t Look Up”, un hibrid al instinctelor sale comice și dramatice care visează doar să fie perspicace în ceea ce privește social media, tehnologia, încălzirea globală, celebritatea și, în general, existența umană. Un film dezastruos, “Don’t Look Up” îl arată pe McKay ca fiind cel mai deconectat de ceea ce este inteligent sau de modul în care își poate face publicul să îi pese.

Momentul cand au descoperit asteroidul care loveste pamantul

Dacă “Don’t Look Up” merită vreun premiu, acesta este pentru munca directorului său de casting, Francine Maisler. Acest film Netflix este plin de atâtea nume mari și scumpe, pe care le pune de multe ori în aceeași cameră. Într-o scenă, Leonardo DiCaprio, Ariana Grande, Cate Blanchett, Tyler Perry și Jennifer Lawrence stau unul lângă altul, cu Scott Mescudi (Kid Cudi) pe un flux video, ca să fie o măsură bună.

Cantitatea de putere a vedetelor de pe ecran este pregătită pentru o comedie de tip “o dată-n viață”, dar “Don’t Look Up” se folosește de acest lucru pentru a face una dintre multele glume anti-provocatoare despre modul în care dezordinea celebrităților ne obligă mai mult decât moartea planetei noastre. Obișnuiește-te cu această creștere a anticipării și prăbușire a execuției dacă vrei să nu fii surprins de “Don’t Look Up”.

Parere Film – Don’t Look Up

Prima glumă ratată a filmului se referă la cel mai mare nume al său, Leonardo DiCaprio, care joacă rolul unui astronom de nivel inferior din Michigan. McKay ia energia nucleară din băiatul de aur DiCaprio, cea care îi aduce nominalizări la Oscar an de an, și îl face să o înghită astfel încât să se transforme într-un personaj ușor amuzant de Will Ferrell.

Ulcerele pentru Dr. Mindy al lui DiCaprio sunt deosebit de mari după ce asistenta sa Kate Dibiasky (Jennifer Lawrence) face întâmplător o descoperire îngrozitoare: o cometă se îndreaptă spre planeta Pământ peste șase luni și 14 zile. Aceștia vor repede să anunțe lumea și își dau seama în zilele următoare că oamenilor nu le pasă de veștile proaste despre viitor.

Momentul cand vorbesc cu presedintele statelor unite

Publicul lor inițial pentru vestea lor este președintele Statelor Unite, interpretat de Meryl Streep. Când în cele din urmă acceptă o întâlnire cu ei, aceasta este mai mult preocupată de cifrele din sondaje, de cum vor arăta lucrurile; o apocalipsă nu va ajuta la viitoarele alegeri primare. McKay începe să îl înțepe pe spectator cu gluma că nimănui nu-i pasă de sfârșitul lumii la fel de mult ca de ultimul scandal care îi distrage atenția.

Nu există niciun răgaz oferit de Jonah Hill, care interpretează un personaj ușor amuzant – șeful ei de cabinet și fiul sociopat -, dar este redus la glume ușoare despre frați. Ca multe personaje, poți vedea reflecția a ceea ce înseamnă, dar gluma se termină adesea la recunoaștere. Și pentru că montajul filmului este complice la durata scurtă a atenției împotriva căreia McKay se revoltă totuși, filmul tinde să intercaleze diferite imagini înrămate ale președintei Orlean a lui Streep cu diverse celebrități, sau să sară de la o scenă la alta în timp ce personajele vorbesc la mijlocul frazei.

Mindy și Dibiasky își duc apoi mesajul în mass-media, dar platforma este o emisiune matinală plină de glume (găzduită de personaje vacue interpretate de Perry și Blanchett), unde producătorii încearcă să le netezească povestea într-o descoperire științifică drăguță între incidentul Grande menționat mai sus.

Doar unul dintre astronomi reușește să iasă din apariția în studio fără să se transforme într-o meme națională – și nimeni nu le ia în serios scandalul – dar îi îndreaptă pe căi contrastante de popularitate, devenind ei înșiși distragerea atenției presei. Meritul momentelor în care haosul din “Don’t Look Up” pare inspirat, privindu-l pe Leonardo DiCaprio folosindu-și volumul aprobat de Oscar pentru a striga “Vom muri cu toții” într-o emisiune asemănătoare cu “Sesame Street” este amuzant.

Momentul cand Dibiasky este arestata pentru ca a facut publica informatia cu asteroidul.

Dar dintre numeroasele nume interesante care sunt apoi irosite pe seama simțului limitat al umorului acestui film, Blanchett este în capul listei. Ea este una dintre cele mai bune în joc, iar McKay o face să fie plastică și ieftină, fiind unul dintre multele personaje care nu sunt nici pe departe suficient de întinse în această parodie de mare artă.

Același lucru se întâmplă, mai mult sau mai puțin, cu o Lawrence uitată, sau Streep, sau Perry, sau Melanie Lynskey, sau Timothée Chalamet, în rolul unui alt preadult grunjos, lipsit de viață și superficial. Și apoi mai este Rob Morgan, care joacă rolul unui secundar de nimic al lui Lawrence și DiCaprio, deși este la fel de bun ca ei.

Complotul din “Don’t Look Up” nu este doar anti-urgent, ci ne face să fim în permanență conștienți de ceea ce acest film nu face. În afară de faptul că te face să răzuiești continuu pe pereții secvențelor sale comice goale pentru a râde, nu spune nimic nou despre cum dezinformarea a devenit o cauză politică sau despre cum scandalurile sunt adevăratul opiu pentru mase, indiferent dacă este vorba despre o vedetă pop sau despre președinte.

Cu siguranță nu are prea multe de oferit despre rolul pe care îl joacă tehnologia în această situație, cu Mark Rylance interpretând un guru tehnologic jumătate-Elon Musk, un sfert-Joe Biden, care trage sforile chiar mai mult decât POTUS. “Don’t Look Up” crede că apasă pe multe butoane politice savante, când nu face decât să sublinieze ceea ce este evident și ușor, iar și iar.

In film apar primele imagini cu asteroidul care urmeaza sa loveasca pamantul

McKay se folosește de stenograme frustrante pentru a crea o amploare din scenariul său care privește întreaga lume, dar numai atunci când îi pasă să o recunoască – imaginile de arhivă constante sunt atât de ample încât transformă existența umană într-un neant generic (cineva să-l închidă în afara arhivei!), iar din montajele sale din social media, care introduc un nou hashtag după fiecare evoluție publică, inclusiv fraza negaționistă care dă titlul filmului, nu rezultă prea mult spirit.

Este o șmecherie obosită a unui entertainer deghizat în autor – McCKay a făcut, de asemenea, ca încă un alt cineast talentat (în acest caz, câștigătorul premiului Oscar Linus Sandgren), să facă să se clatine camera de dragul de a simula energie (un cadru, în special, arată ca și cum camera este scăpată chiar înainte de a se tăia).

Este aproape irelevant faptul că acesta este cel mai prost film al lui McKay de până acum, pentru că este ceva mult mai enervant în legătură cu promisiunea, potențialul și importanța pe care “Don’t Look Up” și-o arogă.

Este vorba, bineînțeles, despre încălzirea globală și despre faptul că nu facem suficient de mult în această privință – o premisă amuzantă pentru o comedie cu vedete și mize tulburătoare. Dar McKay a umplut această parabolă cu aer cald, dorind să ne minunăm și apoi să ne înecăm cu glumele sale mediocre.

Vezi trailer: Don’t Look Up