Recenzie House of Gucci – Parere Film

0
Recenzie House of Gucci - Parere Film

Dacă “Nașul” și “Succesiunea” ar fi avut un copil ostentativ, acesta ar fi arătat ca “House of Gucci” al lui Ridley Scott, o interpretare amplă, dar extrem de dezechilibrată, a istoriei scandaloase a celebrului imperiu de modă, plină de trădări, trădări, lăcomie și chiar crime.

Bazat pe cartea scrisă de Sara Gay Forden, este o fundație destul de picantă care vine cu suficiente cantități de flamboyance, una care o vede pe Lady Gaga convertită într-un personaj ambițios de prost gust, care îl prezintă pe un Jared Leto de nerecunoscut, care își mărește până la unsprezece grade o altă transformare și care conține o mulțime de accente exagerate în limba engleză vorbită cu accente italienești care întind și răsucesc cuvinte la întâmplare prin accentuări drăguț fluctuante pe fiecare silabă în parte.

“Atunci care este problema”, ați putea întreba pe bună dreptate despre un pachet de tabere care sună în întregime distractiv pe o pânză îmbibată de modă, plină de vedete, o sărbătoare pentru ochi? Poate că este util să cităm un personaj de aici, care atribuie stenograma “un platou de filmare” pentru Ralph Lauren, “un concert rock” pentru spectaculozitatea vibrantă a lui Versace și “Vaticanul modei” pentru moștenirea rafinată a lui Gucci. Acum, imaginați-vă toate aceste look-uri diferite pe o pistă de prezentare care ar trebui să reflecte vocea unui singur designer. Această colecție confuză este “House of Gucci“, un film care ar fi beneficiat de o siluetă coerentă și de o mică tivire a duratei sale obositoare.

Cu toate acestea, epopeea savuroasă a lui Scott – a doua sa ieșire cinematografică din acest an, după superiorul (și, de asemenea, parțial camuflat) “Ultimul duel” – nu este tocmai plictisitoare, datorită unor actori (precum Leto) care nu se tem să se aplece asupra tonului kitsch al filmului, precum și unor momente temerare – cum ar fi o scenă de sex senzațional de îndrăzneață – care îi întâlnesc la acest nivel amplificat.

O Lady Gaga firavă conduce pachetul într-o interpretare inegală, interpretând-o pe Patrizia Reggiani – o tânără asertivă, cu mijloace limitate, care se îndrăgostește și se căsătorește cu Maurizio Gucci (un Adam Driver disproporționat de discret), urmașul de vis al casei de modă.

Atunci când Patrizia este respinsă de tatăl timid și arogant și tradiționalist al lui Maurizio, Rodolfo (Jeremy Irons) – care se rușinează discret de lipsa de finețe culturală a Patriziei -, ea găsește un aliat binevenit în unchiul Aldo (Al Pacino). Acesta este fratele calculat al lui Rodolfo, calitativ și insistent în ceea ce privește calitatea și clasa, cu o atitudine comercialistă care diferă de cea a fratelui său atunci când vine vorba de revigorarea imaginii șubrede a Gucci în anii ’70 și de depășirea dificultăților financiare ale brandului, despre care se vorbește în șoaptă.

De asemenea, în amestec se află și fiul lui Aldo, Paolo, căruia Jared Leto îi dă viață, a cărui stridență scandaloasă (și extrem de amuzantă) merită de una singură analogia cu “concertul rock” menționată mai sus.

Abordarea lui Leto a rolului se dovedește instantaneu potrivită pentru Paolo, un incompetent aspirant la statutul de om de afaceri și un designer de modă aspirant cu puțin gust și chiar mai puțin talent.

Parere film House of Gucci

Disprețul și sângele rău se nasc în rândul clanului pe parcursul întregii povești care se întinde pe parcursul a trei decenii, mai ales după ce Patrizia îl convinge pe furiș pe Maurizio să renunțe la visurile sale de la facultatea de drept, își face loc în afacerea familiei și își întoarce soțul împotriva aproape tuturor membrilor familiei.

În tot acest timp, Pina, medium naivul lui Salma Hayek, o ghidează pe regina Patrizia, din ce în ce mai tulburată, cu profeții despre viitor, oferind filmului unele dintre cele mai isterice scene.

Dacă distribuția s-ar putea decide în ce fel de film joacă. S-ar putea spune că Adam Driver este excelent în rolul lui Maurizio, dar manierele sale măsurate par atât de nepotrivite cu versiunea din “House of Gucci” în care Leto sau Hayek par să creadă că se află – în această privință, el operează într-un film cu totul diferit, unul la care Lady Gaga se alătură ocazional când nu este pe o altă lungime de undă.

Simți această inconsecvență tonală și în altă parte, de-a lungul scenariului scris de Becky Johnston și Roberto Bentivegna, care alternează între o dramă severă și o melodramă cu un umor pervers, cu un simț al umorului pervers care stârnește diverse râsete, multe dintre ele neintenționate. Abia atunci când filmul are îndrăzneala de a îmbrățișa cea de-a doua parte a personalității sale scindate, “House of Gucci” funcționează, ba chiar se înalță. Dar, din păcate, această încredere nu se concretizează prea des.

Filmul care rezultă pierde rapid din avânt în ultimul act, în timp ce îl urmărește pe Maurizio, odată vulnerabil, în timp ce acesta trece de bunăvoie de partea întunecată a puterilor sale, ca un Michael Corleone cu un simț al modei mai șmecher, și revitalizează Gucci ca designer de prim rang multimiliardar pe care îl cunoaștem astăzi. (Reeve Carney face un bun Tom Ford în devenire în aceste segmente).

Nu este de mirare că designul vizual este modul în care “House of Gucci” lasă cea mai puternică impresie. Cu o poveste care se desfășoară la Roma, Milano, New York și chiar în Alpi – unde Maurizio și Patrizia își petrec vacanța, iar o incredibilă Camille Cottin își face apariția în rolul viitoarei iubite a lui Maurizio -, filmul evidențiază luxul și somptuozitatea stilului de viață Gucci cu grație și cu cea mai mare atenție la detalii, prin intermediul designului de producție complicat al lui Arthur Max.

(Se pare că cea mai mare parte a filmului a fost filmată în Roma și în împrejurimi, precum și în legendara Cinnecitta pentru interioare). Costumiera Janty Yates iese, în mod previzibil, din proiect ca fiind MVP-ul acestuia, mai ales în modul în care sculptează aspectul și călătoria personajului lui Lady Gaga, asemănător cu cel al Ginei Lollobrigida – de la nepământeana ei de la începuturi, la ținutele tăiate cu precizie și, mai târziu, la ținutele vulgare – și informează interpretarea actorului, care virează spre ceva animalic.

Poate și mai impresionant, costumele impecabile ale designerului (realizate în mare parte la comandă de un croitor din New York, cu piese suplimentare de Ermenegildo Zegna) scot în evidență eleganța masculină a lui Driver, pieptănat cu grijă, așa cum niciun film nu a făcut-o vreodată.

Dar aceste efecte vizuale sunt doar un fel de efecte speciale, elemente care țin “House of Gucci” în picioare atunci când filmul se împiedică de trenul său prea lung în altă parte. Vii la el pentru o experiență sofisticată de butic, dar ceea ce ieși seamănă îngrozitor de mult cu un mare magazin supraîncărcat.

Trailer House of Gucci