Recenzie The King’s Man – Parere Film

0

“The King’s Man” al lui Matthew Vaughn este un film de acțiune atât de inconsistent. Se simte ca și cum jumătate din echipele de producție au vrut să facă “1917”, iar cealaltă jumătate a deschis portofelele pentru versiunea britanică a “Team America: Poliția mondială”.

Este un film care încearcă de prea multe ori să fie un studiu serios despre politică, război și pacifism, până când te plesnește în față cu o atenționare că totul este o punere în scenă pentru una dintre cele mai ample și mai prostești francize de acțiune din epoca modernă.

Desigur, probabil că nu ar trebui să căutăm mesaje într-un film din această serie, dar Vaughn și co-scenaristul Karl Gajdusek continuă să le scoată în evidență cu discuții foarte serioase despre orice, de la colonialism la costul uman al războiului și pare clar că regizorul a vrut să facă un film dramatic despre Primul Război Mondial, dar apoi cineva l-a înghesuit în franciza Kingsman.

O distribuție carismatică și o coregrafie de acțiune ocazional amuzantă îl feresc de plictiseala totală, dar acest hibrid ciudat de dramă de război și orgie de acțiune patriotică nu-și găsește niciodată ritmul.

“Kingsman: The Secret Service” a arătat clar în 2014 că Matthew Vaughn își dorea cu adevărat să facă un film cu James Bond, de preferință unul din epoca mai ridicolă în care 007 a plecat în spațiu. În mod interesant, “The King’s Man” este un film de spionaj mai tradițional în cea mai mare parte a duratei sale de desfășurare, concentrându-se pe intrigă și spionaj mai mult decât pe gadgeturi și explozii.

De asemenea, îl are în centru pe un om care în mod clar ar fi putut fi Bond într-un univers alternativ, Ralph Fiennes, un actor care dă întotdeauna tot ce are mai bun, chiar și atunci când un film nu prea știe ce să facă cu el.

Fiennes îl interpretează pe Orlando Oxford, omul care va fonda operațiunea secretă care a stat la baza primelor două filme și, aparent, va juca un rol important în mai multe evenimente legate de Primul Război Mondial. Ducele de Oxford este un aliat important al regelui George (Tom Hollander, care îi interpretează și pe Kaiserul Wilhelm și pe țarul Nicolae într-o alegere de distribuție, ce-i drept, amuzantă) în zilele în care pare că un conflict violent este inevitabil.

Practic, Oxford își înființează propria rețea de spionaj cu ajutorul lui Shola (Djimon Hounsou) și Polly (Gemma Arterton), două genii care se întâmplă să fie și servitoare la moșia sa, capabile să se ascundă la vedere, deoarece atât de mulți bărbați albi privilegiați le ignoră. Da, o idee interesantă, dar “The King’s Man” nu face aproape nimic cu ea, deși Hounsou și Arterton sunt două dintre punctele forte ale filmului (dați-le un spin-off de acțiune).

Între timp, un răufăcător care este văzut doar din spate timp de aproape două ore din durata filmului plănuiește să arunce lumea în haos cu ajutorul propriei rețele de spioni, inclusiv a lui Rasputin (Rhys Ifans) însuși.

Pe măsură ce războiul devine tot mai sângeros, Oxford se străduiește să-și țină fiul Conrad (Harris Dickinson) departe de linia întâi, predicând pacifismul și protecția ori de câte ori este posibil. Și totuși, filmul continuă să împingă în spate acest lucru până când aproape că pare să sugereze că ororile acestei lumi îi vor transforma chiar și pe cei mai cinstiți domni în mașini de ucis. Marea Britanie, f*ck yeah!

“The King’s Man” este un dezastru tonal. Se deschide cu note despre condițiile inumane de la soldații britanici din Africa de Sud și cu promisiunea de a-l ține pe tânărul Conrad Oxford departe de o viață de violență. Cu alte cuvinte, se prezintă ca un comentariu despre colonialism și pacifism, două lucruri care sunt pe ducă în momentul în care Fiennes se parașutează dintr-un avion și se luptă cu o capră de munte în actul final.

Și nu e ca și cum tonul ar fi consistent, deoarece filmul lui Vaughn sare constant de la un film de război serios cu “ceva de spus” la estetica de acțiune prostească pe care fanii primelor două filme o vor cere (și pe care și-ar dori să o primească mai mult aici). Este adesea strident de autoimportant în moduri în care această franciză chiar nu poate fi.

Grefarea esteticii exagerate a primelor două filme pe lupte cu Rasputin și evenimente reale din istoria lumii este oarecum inteligentă, dar de ce să o iei atât de în serios? Este ca și cum Vaughn și compania au auzit plângerile legate de mizantropia din primele două filme și astfel au mers în altă direcție… până când și-au dat seama că nu era la fel de amuzant și s-au întors.

În consecință, “The King’s Man” funcționează doar atunci când își amintește de nebunele sale predecesori. O scenă ridicolă în care Rasputin linge rana de la piciorul lui Oxford, care duce apoi la o secvență de acțiune inteligentă, aproape că aduce filmul la viață, dar apoi se prăbușește pentru încă o oră până la final.

În acea oră, există o scenă în tranșeele din Primul Război Mondial care este mult mai mult “1917” decât “Kingsman: The Secret Service”; “King’s Man” își intensifică apoi și mai mult inconsecvența atunci când punctul culminant devine în cele din urmă un prequel față de ceea ce știu fanii.

Aproape isteric, echilibristul Oxford lansează unul dintre cele mai proaste planuri din istoria filmelor de război, dar duce la o secvență lungă și amuzantă pe marginea unei stânci și la o coregrafie de acțiune cu adevărat solidă chiar înainte și după dezvăluirea răufăcătorului. În legătură cu asta: Ar trebui să fie ilegal să deghizezi un răufăcător (oarecum evident) atât de mult timp cât o face acest film.

După cea de-a suta poză cu ceafa lui, am început să-mi imaginez posibilități amuzante. Poate că este Blofeld? Poate că este Begbie din “Trainspotting”? Poate că este “The Riddler”?!?!?! Filmul m-a pierdut cu acest artificiu stupid.

Presupun că asta înseamnă că filmul ăsta m-a convins vreodată. Nu m-a prins. Acesta este un film ciudat, fără o idee reală despre ce să facă cu distribuția sa incontestabil de mare, și este ceva respingător în legătură cu cât de mult vrea să aibă totul. Filmele de acțiune care sunt și despre pacifism sunt greu de vândut pentru oricine, dar este imposibil pentru “The King’s Man”.

Trailer:The King’s Man